Pages

There was an error in this gadget

Berita Dari Syria

Tel-Aviv-dalangi-krisis-Syria



DAMSYIK – Pengakuan oleh pegawai Turki yang ditahan di Syria minggu lalu mendedahkan bahawa Tel Aviv terbabit dalam pemberontakan yang diketuai ‘kumpulan bersenjata’ di negara itu untuk menggulingkan regim Bashar Assad, lapor sebuah agensi berita Iran.

Wakil agensi berita Iran, Fars di Damsyik menyatakan bahawa sumber keselamatan Syria mendakwa tujuh daripada 49 pegawai Turki yang ditahan, mengaku bahawa mereka dilatih oleh Mossad Israel untuk melaksanakan operasi keganasan. Mereka juga mendakwa mempunyai hubungan dengan Arab Saudi dan Qatar.

Seorang daripada pegawai Turki berkenaan mengakui bahawa komando Israel menyelinap masuk ke wilayah Syria dan memberikan bantuan untuk membebaskan tentera Syria.

“Mossad juga menghantar satu pasukan ke Jordan untuk melatih ahli al-Qaeda yang datang dari Libya dalam usaha untuk menghantar mereka ke Syria bagi melawan tentera biasa Syria,” kata pegawai itu yang dipetik Fars.

Sumber berkata pihak berkuasa Syria berhati-hati untuk tidak menyiarkan semua pengakuan oleh pegawai Turki berikutan mereka mahu mencapai satu rundingan dengan Ankara yang akan termasuk pembebasan pegawai berkenaan sebagai pertukaran dengan ahli tentera bebas Syria, satu komitmen untuk melemahkan kumpulan pengganas dan mengawal sempadannya bagi menghalang senjata dan kemasukan elemen pengganas.

Ada laporan menyatakan bahawa kawasan antara Ramtha di utara Jordan kini adalah zon tentera tertutup yang melindungi kira-kira 11,000 tentera bersenjata, terutama rakyat Libya yang bertanggungjawab menjalankan operasi tentera menentang tentera Syria sebagai pertukaran dengan bayaran AS$1,000 (RM3,000) sebulan. Laporan itu menyebut Riyahd dan Doha membiayai tentera berkenaan.
Selain itu, sebuah saluran televisyen Amerika Syarikat mendedahkan bahawa pesawat negara itu turut memantau peristiwa di Syria.
Credit– Agensi




Best viewed using Google Chrome or Mozilla Firefox. All rights reserved © 1433H / 2012M

Syria Di Hatiku


BEIRUT – Amerika Syarikat menutup kedutaan di Syria dan Britain memanggil pulang dutanya dari Damsyik dalam usaha terbaru Barat memberi tekanan supaya Presiden Bashar Assad melepaskan kuasa dan menghentikan pertumpahan darah di Syria.


Walaupun usaha diplomatik pada peringkat PBB tersentap dengan veto oleh Russia dan China, tindakan Amerika Syarikat dan Britain adalah mesej jelas bahawa kuasa Barat melihat rundingan dengan Asad hanya sia-sia dan akan memperkukuh kedudukan pembangkang Syria.


“Ini adalah rejim yang akan jatuh dan rejim pembunuh,” kata Setiausaha Luar British, William Hague, ketika beliau memanggil pulang duta negara itu dari Syria.


Presiden Barack Obama pula berkata, pengunduran pemimpin Syria itu hanya menunggu masa.“Kami berterusan menghantar mesej bahawa kini adalah masa untuk Assad berundur,” katanya dalam temubual dengan NBC.


Dalam keganasan terbaru yang dilaporkan di Homs semalam, pasukan tentera Syria dikatakan membedil kawasan perumahan dan klinik sementara pada hari ketiga serangan, menyebabkan 40 orang terbunuh.
Berbelas lagi orang dilaporkan terbunuh di bandar lain.


Credit – AP



Kepada sesiapa yang belum tahu, sahabat2 kita di Syria sekarang menghadapi musibah. Kebangkitan rakyat di sana telah memberi satu kesan buruk kepada mereka sendiri di mana pemimpin mereka dengan kejam mengambil tindakan membunuh rakyatnya. Tindakan kejam yang diambil oleh rejim Basyar Al-Assad.

 ..
mari kita sama- sama menadah tangan berdoa untuk saudara2 kita di Syria. Hanya doa yang mampu kita kirimkan buat masa sekarang.


Moga Allah mempermudahkan mereka dan diberi kekuatan senantiasa.
inshaAllah .

KAMI PEDULI SYRIA ~


* maaf kpd semua pembaca kerana lama tidak mengupdate blog ini. (^_^)



Best viewed with Google Chrome or Mozilla Firefox. All rights reserved © 1433H / 2012M

Salam MaaL HijraH





Terasa sekejap masa berlalu...kini kita sudah melangkah masuk ke 1433H. Semoga dalam tahun baru Islam ini kita sama-sama memperbaharui tekad untuk mengeratkan lagi ikatan perpaduan demi kekuatan agama, bangsa dan keutuhan negara. Ibarat air yang dicincang tidak akan putus...begitulah hendaknya.



Ia menjadi permulaan hari dalam setahun ini, untuk menuju jalan-jalan kebaikan dan meninggalkan segala kemungkaran yang dilaknat. Hayati dan jadikanlah hijrah kali ini menjadi yang sebenar seperti hijrah Nabi Muhammad SAW. Semoga iman diperkuat, amalan dipertingkat, perjuangan menegakkan syiar Islam diperhebat. Semoga tahun baru Hijrah (1433) ini menjadi lebih baik dari tahun-tahun sebelum ini.

Bersempena dengan sambutan Ma'al Hijrah kali ini, mari kita hayati tulisan di bawah ini.

Tazkirah Maal Hijrah 1433

  • Hijrah kita sekarang ini bukan hijrah naik unta lagi.
Tetapi hijrah kita hijrah hati, ubah sikap dan baiki diri. Supaya hati jadi jinak dengan Ilahi dan tidak sekali-kali menyombong diri.
  • Hijrah kita tanpa unta, tanpa perlu berjalan di tengah panas membara, tanpa perlu takut dikejar musuh durjana.

Hijrah kita adalah hijrah dari alam gelap ke alam cahaya. Dari alam leka ke alam jaga. Dari fantasi ke alam realiti.

Menyelusuri LailatuL Qadar



“Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Al-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!”
(Quran, Al-Qadr 97: 1-5)
Menjadi rebutan diwaktu 10 malam terakhir Ramadan ialah lailatul qadar ataupun didalam bahasa ialah malam takdir. Ramai yang menyebut malam lailatul qadar tapi nak diperbetulkan disini lail itu dalam bahasa arab membawa maksud malam jadi memadai dengan menyebut lailatul qadar. Sekejap je kan dah nak masuk fasa akhir Ramadan dan ini memberi petanda bahawa kita akan meninggalkan bulan Ramadan tidak lama lagi. Pantas masa berlalu. Melihat terjemahan Surah Al Qadr jelas menyatakan turunnya Al Quran petunjuk umat Islam di waktu lailatul qadar yang mana malam itu lebih baik daripada 1000 bulan.

Oleh itu, marilah kita sama2 menggandakan serta memperhebatkan amalan kita di sepuluh Ramadhan terakhir ini... janganlah kita fokus kepada malam2 ganjil sahaja...ini kerana ALLAH menjanjikan pahala yang amat besar bagi sesiapa yang benar-benar memanfaatkan Ramadhan ini...yang sunat digandakan pahalanya menjadi seperti amalan fardhu, manakala yang fardhu pula lebih-lebih lagi la kan? Wallahua'lam

Renung-renungkan, seLamaT BeramaL~!! ($_$)


Kelebihan bulan Sya`ban.

(Dari Kitab Kelebihan Rejab, Sya`ban, Ramadhan, Ustaz Budiman Radhi)

1. Sabda Nabi s.a.w bermaksud: Apabila masuk bulan sya`ban, baikkanlah niatmu padanya, kerana kelebihan sya`ban atas segala bulan seperti kelebihanku atas kamu.(Al-hadis)

2. Barangsiapa berpuasa sehari pada bulan sya`ban, diharamkan Allah tubuhnya dari api neraka . Dia akan menjadi teman nabi Allah Yusuf a.s. di dalam syurga. Diberi pahala oleh Allah seperti pahala nabi Allah Ayob a.s dan nabi Daud a.s. Jika dia sempurnakan puasanya sebulan bulan sya`ban, dimudahkan Allah atasnya sakratul maut dan ditolakkan (terlepas) daripadanya kegelapan di dalam kubur, dilepaskan daripada huruhara Munkar dan Nakir, ditutup Allah keaibannya di hari Qiamat, dan diwajibkan Syurga baginya.(Al-hadis)

3. Barangsiapa berpuasa pada awal hari khamis pada bulan sya`ban dan akhir khamis daripada sya`ban, dimasukkan dia ke dalam Syurga. (Al-hadis dari kitab Al barkah).

4. Berkata Siti A`isyah r.a.h, bulan yang lebih dikasihi oleh Rasullullah s.a.w ialah bulan Sya`ban.

5. Sabda Nabi s.a.w: Sya`ban adalah bulanku, dan Ramadhan adalah bulan umatku. Sya`ban ialah mengkifaratkan (menghapuskan) dosa dan Ramadhan ialah menyucikan dosa (jasmani rohani).(Al-Hadis).

6. Sabda Nabi s.a.w : Bahawa puasa Sya`ban kerana membesarkan Ramadhan, siapa yang berpuasa tiga hari daripada bulan Sya`ban, kemudian dia berselawat atasku beberapa kali sebelum berbuka puasa, maka diampunkan oleh Allah dosanya yang telah lalu, diberkatkan rezekinya. Antara lain sabdanya lagi: Bahawa Allah ta`ala membukakan pada bulan itu tiga ratus pintu rahmat. (Al-Hadis).

7. Sabda Rasullullah s.a.w: Dinamakan Sya`ban kerana padanya terdapat kebajikan yang amat banyak, dan puasa yang lebih afdal sesudah (selain) Ramadhan ialah puasa bulan Sya`ban.(Al-hadis).

Kisah Nabi Idris AS Melihat Surga dan Neraka


sorga-neraka
Setiap hari Malaikat Izrael dan Nabi Idris beribadah bersama. Suatu kali, sekali lagi Nabi Idris mengajukan permintaan. “Bisakah engkau membawa saya melihat surga dan neraka?”
“Wahai Nabi Allah, lagi-lagi permintaanmu aneh,” kata Izrael.
Setelah Malaikat Izrael memohon izin kepada Allah, dibawanya Nabi Idris ke tempat yang ingin dilihatnya.
“Ya Nabi Allah, mengapa ingin melihat neraka? Bahkan para Malaikat pun takut melihatnya,” kata Izrael.
“Terus terang, saya takut sekali kepada Azab Allah itu. Tapi mudah-mudahan, iman saya menjadi tebal setelah melihatnya,” Nabi Idris menjelaskan alasannya.
Waktu mereka sampai ke dekat neraka, Nabi Idris langsung pingsan. Penjaga neraka adalah Malaikat yang sangat menakutkan. Ia menyeret dan menyiksa manusia-manusia yang durhaka kepada Allah semasa hidupnya. Nabi Idris tidak sanggup menyaksikan berbagai siksaan yang mengerikan itu. Api neraka berkobar dahsyat, bunyinya bergemuruh menakutkan, tak ada pemandangan yang lebih mengerikan dibanding tempat ini.
Dengan tubuh lemas Nabi Idris meninggalkan tempat yang mengerikan itu. Kemudian Izrael membawa Nabi Idris ke surga. “Assalamu’alaikum…” kata Izrael kepada Malaikat Ridwan, Malaikat penjaga pintu surga yang sangat tampan.

Yang Sebenarnya.....

Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.

Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu.

Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck.

Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol,

namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhamad.

Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita.

Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

Hot~!!



Assalamualaikum..rakan2 sekalian dimohon untuk: Buka komputer/laptop anda pada direktori C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10, cari gambar bernamaJ0285926 . Anda akan temukan gambar Lambang/bendera zionis Israel lengkap (persis dengan warna aslinya) dengan lilin (sarana ibadahmereka). DELETE SEKARANG!!! Gambar tersebut ada disemua PC di seluruh dunia. SEBARKAN SEMAMPU nya

PENTING~!!

Kita takkan beli buah2han yg sudah terkopek kulitnya, nampak isi..sebab apa?sebab ia tak bernilai..begitulah jugak wanita yg menampakkan tubuh badannya, yang bukak aurat, wanita ini sudah terdedah isinya..

hujan panas yang mengenai tubuhnya sudah menjadikan ia "tawar" untuk dirasa..wanita seperti ini sebenarya langsung tidak bernilai..hanya ulat2 yang sahaja yg menginginkannya..

Renung-renungkan, selamat beramal!

Plezzz Read

Tentera Malaysia di Afghanistan : Mengapa ramai yg
tak tahu? Tentera Malaysia di Afghanistan : Mengapa ramai yg tak
tahu?Heran den, ramai orang kita tak perasan bahawa Malaysia dah letak Askar Melayu kat Afghanistan tolong Amerika dan tentera
bersekutu yang lain bunuh orang Islam.
1] Bulan Julai 2010, Malaysia bersetuju
hantar tentera membantu tentera berikat bunuh orang awam Afganistan dan Taleban atas arahan Amerika Laknatullah. Memang la dalam news PM Najib kata kita hanya menghantar pegawai perubatan (Army medical team) tapi hakikat sebaliknya kita tak tahu. PM Najib dah banyak tipu den bai. Korang den tak tahu.

2] Yang paling den herankan, Yb-yb samado dari kerajaan dan pembangkang tak bising pun tentang isu ini. Apo dah jadi? Sobab banyak makan lomang kot.

3] Banyak persoalan bermain difikiran den. Mengapa Amerika nak sangat hapuskan Taleban/Mujahidin? Korang mungkin jawab sobab nak bunuh Osama kerana Osama bertanggungjawab dalam peristiwa 9/11. Hehehe kono tipu la korang dengan CNN. Orang Amerika sendiri percayo ia adolah perbuatan orang dalam.

4] Antara alasan lain, Kapitalis Amerika dan Britain mahu menguasai laluan minyak di utara Afghanistan. Betul, tapi alasan utama mereka menyerang negara itu ialah diorng percaya tentara Taleban/Mujahidin
adalah tentera Imam Mahdi. Ha Ha Ha den dongar korang ketawo. Tapi Dajjal
Al-Masih tengah serius nak hapuskan Taleban melalui Amerika dan Zionis. Den
bukan cakap bohong ni bai.

5] Situasi peperangan di Afghanistan sengaja digolapkan oleh CNN dan BBC. Tentera bersekutu atau Tentera Ahzab sedang
mengalami kekalahan. Macam mano Obama boleh luluskan puluhan ribu askar
baru-baru ini? Takkan suko-suko kot.

Related Posts with Thumbnails
There was an error in this gadget

Jom Klik Kat Sini